RSS

Cameron Highlands - Part 2

Jom kita sambung ceciter pasal cuti-cuti Malaysia kt Cameron Highlands ni....
Hari ni still the 2nd day kite orang bercuti kat sini.... and aku nk ceciter pasal lawatan sambil belajar ke ladang Strawberry... perrghh.. kat ladang ni memang ade banyak buah strawberry.. bukan tu je, semua jenis makanan (coklat, biskut, ais krim, air) kat sini berasaskan atau berperisa strawberry.. hmmm.. staff kat sini mesti dah bosan dan muak untuk makan buah ni kan... hehehe.. ye la.. dah hari2 tgk buah ni.. mana tak muak.
Actually, kite org takde pun planning  nak pegi ladang ni.. jadual lawatan sepatutnya kite org pegi lawat satu ladang berdekatan hotel yang kami tinggal tu.. tetapi dah jalan jem teruk.. so, nampak je signboard "Strawberry farm"... terus cari kawasan nak parking keta.. dah penat dah weiii drive mcm ni.. family yang lain takpe la.. mereka duduk je dalam keta.. aku ni yang sengsara sbb jadi driver sepenuh masa.. macam dah nak tercabut lutut.. huhuhu.. dah la sakit kaki masa drive kat highway masa on the way ke tanah tinggi ni tak hilang lagi.. parah.. parah.. balik kl nanti nak cari tukang urut telapak kaki..
Big Red Strawberry Farm.... kat sini la kami landing sementara menunggu jalan jem tu clear.. lagi pun, wat ape la nak buang masa pijak clucth, minyak, break, tukar2 gear kat dalam keta tu kan.
My kids setia menemani atok mereka memetik buah strawberry...
Selepas lebih sejam melawat kawasan ladang ni... kami meneruskan perjalanan yang tanpa tujuan.. meaning takde plan nak g mane2 pun... follow je jalanraya kat Cameron Highlands ni.. tak nak risau bila drive kat sini.. takkan sesat punye la.. then, kalau jumpe mane2 tempat menarik.. singgah.. tu je..

Untuk makan malam... dengan happy kite org plan pergi ke pasar malam kat Brinchang.. cari la ape2 yang patot kat situ.. nasi ayam ke, mi goreng mamak ke... air cendol... hehehe.. dah lapar ni.. namun, keluar je dari kawasan hotel dan nak memasuki jalanraya utama, kegembiraan kami terbantut.. ingatkan malam2 mcm ni jalan dah clear... sekali tengok.. masih jem jugak... ni kali la.. apa leh wat arr... nasib badan.. try to imagine guys... sekiranya jalan clear.. dari tempat penginapan kami ni nak ke pasar malam tu cuma amik masa dalam 15 minit je untuk sampai.... tetapi, malam ni... perjalanan 15 minit tu bertukar menjadi 2 jam !!!!! oooooohhhhh... tidak... !!!!! perut yang tadi lapar.. sekarang automatik dah kenyang.. sedih betul la.

Lepas berjaya mendapat tempat parking keta... tu pun terpaksa parking jauh sbb dah takde pilihan.. singgah jap kat pasar malam tu.. beli ape2 yang patot je.. dah takde hati nak round2 kawasan ni.. penat beb.. balik hotel makan.. rileks jap... and then tido..
Day 3

Last day kat sini... Alhamdulillah jalanraya kat tanah tinggi pada pagi clear.. takde jem ke ape ke.. sebab kite org kuar awal pagi.. dalam jam 9.00 am dah check out hotel.. untuk pagi ni, kite org menjalani aktiviti yang paling wajib sebelum meneruskan perjalanan balik ke KL iaitu snap sebanyak mungkin gambar2 kat tempat ni... banyak la jugak kite org snap2... kalau guna filem kodak... ntah2 dah 100 gulung dah habis..
GAMBAR KENANGAN.. Sebelum berangkat balik ke KL...
aktiviti yang paling femes dan wajib... bergambar kenangan.
I LOVE MY FAMILY... bersama isteri dan kanak-kanak riang.
Selepas mengisi perut.. kite org memulakan perjalanan menuruni gunung berhawa sejuk ni.. dan tepat pukul 11.30 pagi... kite org telah pun melepasi plaza tol Simpang Pulai... dan masuk ke laluan highway Plus untuk pulang ke KL.... time ni memang best gile nak drive... jalan clear siottt... pewwwiittt... best.. best... aku pecut keta mpv aku tu sampai 170km/s.... konon2 nak balas dendam sbb ari tu tersangkut dalam jem teruk... errr... speed trap?? ntah2 keta aku ni dah kena gambar oleh kamera, mampus la aku.. dan ntah2 lepas ni kena kirim "surat cinta" dari polis trafik.. minta maaf encik polis trafik.. bukan sengaja nak drive laju mcm tu.. tapi saje nak test power keta mpv yang baru beli tu.. hehehe..
LIZARD.... gambar cicak besar ni saya snap masa tgh rest kat hentian rehat ..
dah lupa nama hentian tu.. tapi on the way balik KL.
Ni abang hero remaja nak bgtau kat luar sana.... cehhhh... abang konon.. hahahahahaha... err.. korang jangan nak follow cara abang drive keta laju mcm tu... sbb abang ni dah profesional.. setakat nak drift keta tu... abang wat satu tangan je.. hehehe.. serius guysdrive laju boleh.. bile takde polis.. dan yang paling penting sekali.. jangan sesekali anda terleka.. keselamatan adalah lebih diutamakan.. kalau rasa keta kat belakang lagi laju.. sila beri laluan.. jangan nak melawan.. jangan nak berlumba.. sebab ni semua melibatkan nyawa tu beb.. kalau nyawa tu hilang... dah takde ganti dah.. nyawa takde jual kt kedai.. so, always safety first.
PERBEZAAN.... gambar atas, highway Plus jem teruk sewaktu hendak ke Cameron Highland.. manakala gambar bawah situasi highway Plus yang clear dari jem. Masa ni kite orang bersedia untuk masuk sempadan KL melalui plaza tol Duta.
Bila kite org dah nampak bangunan pengcakar langit... hati lega.. dah nak sampai rumah.. yeaahh... melepasi plaza Jalan Duta.. kemudian masuk ke highway Duke... masuk pula ke laluan highway MRR2... dan kemudian masuk ke simpang Pandan Indah... parking keta kat tempat biasa.. dan finally.. home sweet home... arghhhhhh.. sakit badan.. dalam kepala otak aku ni.. nak tido.. nak tido..

The End.

Cameron Highlands, Pahang

CUTI-CUTI  Malaysia.... kat sini saya nak story kat korang mengenai percutian kami sekeluarga di Cameron Highland, Pahang, bersempena dengan cuti perayaan Tahun Baru Cina yang disambut pada 23 – 24 Januari.. lucky cuti untuk perayaan tersebut jatuh pada hari Isnin dan Selasa... so campur dengan Sabtu dan Ahad.. dapat cuti sebanyak 4 hari... nak lagi lama cuti tu.. bukan susah pun.. apply je annual leave untuk Rabu Khamis dan Jumaat..

Bagi mengelak kesesakan time kat highway (yang memang dah dijangka akan berlaku setiap kali cuti perayaan).. kami memulakan perjalanan ke tempat peranginan yang femes dengan cuaca sejuk dan buah strawberry ni, seawal pukul 7.00 pagi.. hehe.. langit masih gelap lagi tu beb.. anak2 pun  dipaksa bangun g mandi.. hahahaha.. kesian bebudak berdua tu.. takpe la.. nanti kat dalam keta boleh sambung tido.. planning nak keluar awal ni juga disebabkan kami target nak sampai kat gunung peranginan tu dalam pukul 11.00 pagi.... so, sempat la usha2 mana2 tempat menarik untuk dilawati sebelum check in kat hotel.

Gambar atas: Keadaan highway Plus ke arah utara yang sesak teruk.
Gambar kiri bawah: Setelah memasuki laluan Simpang Pulai - Cameron Highlands (Kg Raja)
Gambar kanan bawah: Keadaan jalanraya yang sesak teruk di Brinchang.
Namun, manusia hanya mampu merancang.... takdir yang menentukan segalanya.. cheewaahh.. macam ayat-ayat Ombak Rindu la pulak... hehehehe.. mulanya perjalanan lancar, namun sebaik saja melepasi tol Duta.... kenderaan mula bergerak perlahan... dari 80 km/s... kemudian turun ke 60 km/s... dan terus turun lagi ke 40 km/s... dan akhirnya turun ke 0 km/s.... walaweiiiii... ini kali la.. jem teruk !!! ni baru nak dekat pukul 8.00 pagi... highway Plus arah ke utara dah jem teruk mcm ni.. huhuhuhu.. cuba imagine.. aku driver tp aku boleh browse Facebook guna hp lagi... boleh balas2 komen... boleh post status... bukan tu je.. aku boleh minum air kotak.. hahaha..

Takde yang menarik nak ceciter sepanjang perjalanan.. highway jem beb takde yang menarik bila jalan jem.. actually, perjalanan dari KL ke Cameron cuma mengambil masa dalam 3 - 4 jam je.. bergantung cara  anda driving.. kalau drive macam pelumba F1.. gerenti la cepat sampai.. tapi jangan silap, bukannya sampai kat Cameron.. tetapi, cepat sampai ke alam barzakh... huh.. seram.. takut. so, berhati-hati semasa di jalanraya.. biar lambat asal selamat.

Hanya selepas melepasi tol Simpang Pulai baru la perjalanan kembali lancar... nasib baik sepanjang jalan naik gunung tu tak jem... smooth je bawa keta naik atas.. hehehe.. and finally kami berjaya sampai ke destinasi percutian pada jam 3.00 petang... perrrghhhh... macam tak pecaya je yang kami berada dalam kereta selama 8 jam.. huhuhu.. aku update status kat Facebook.. member2 semua terkejut.. tapi ni la realiti.

MAYANGSARI RESORT.... unit apartment Mayangsari di Cameron Highlands
Untuk percutian selama 3 hari 2 malam ini, kami menetap di hotel Mayangsari... yang terletak berdekatan dengan pekan Brinchang.. hmmm... hotel Mayangsari ni lagi.. kalau ikutkan hati, memang aku tak nak stay lagi kat mana-mana cawangan hotel ni.... nak tau kenapa? cuba korang CLICK KAT SINI.. tapi disebabkan penginapan ini adalah percuma... my wife menang peraduan kat online.. hehehe.. so, apa-apa yang tak kena dalam hotel tu.. kita orang diam je la.. tak nak komplen yang serius sangat.. so far, branch Mayangsari kat A’Famosa resort juga  terbaik.. servis pun perfect.

REHAT... ni la watak utama hero remaja dalam drama ni.. berehat setelah memandu selama 8 jam.

PENAT.... family ambil berehat sementara menunggu waktu nak check in...
 anak2 turut mengambil peluang berehat sambil duduk di kerusi urut.
Menempuh perjalanan yang teruk selama 8 jam membuat semua keletihan.. seterusnya mengakibatkan semua malas nak kuar untuk cari makan malam.. kena pula dengan cuaca yang sejuk macam kat London.. hmm.. lagi la malas.. asyik nak berselimut je.. eh'eh korang ni takde rasa nak makan ke.. tak lapar ke? so, terpaksa la aku berkorban meredah kegelapan malam yang sejuk sambil ditemani ayah dan anak sulung aku, untuk keluar mencari makanan... mana2 restoran yang masih buka.. kami singgah je.. rembat je apa yang patut kat kedai tu.. yang penting dapat isi perut untuk malam ni.

Hari ke-2

Hari ni, destinasi pertama yang kami lawati ialah pekan Tanah Rata... bersarapan pagi sebelum memulakan lawatan ke tempat2 menarik yang lain di tanah tinggi ini. Di pekan ini juga kami mengambil peluang untuk shopping sourvenir.. well... kalau dah kaum hawa ber-shopping.. macam hari esok dah takde dah.. kedai tu kecik je.. boleh muat 2-3 org je kat dalam kedai.. tapi aku tgk wife aku.. ibu dan ibu mertua shopping sakan kat situ.... busy pilih2 baju + key chain.. hmmmm.. jadi terpaksa la kami sebagai kaum adam berdiri menunggu kat luar.. dah mcm tiang bendera.. hahahaha.. takpe biar kan.

SHOPPING..... mengambil peluang membeli pelbagai cenderahati semasa di Tanah Rata

BILA NAK HABIS SHOPPING NI.. yang lain busy kuar masuk kedai,
 hero remaja bersama-sama hero junior setia menanti di luar.
Selepas tu... kami memulakan pengembaraan untuk mencari ladang strawberry yang banyak kat tanah tinggi ni... jangan risau la kalau terlepas 2-3 ladang... kat depan tu maybe ada 10 ladang sedia menanti pengunjung.. hehehe.. bagaimanapun, kegembiraan kami bertukar muram... mimpi ngeri terperangkap dalam kesesakan highway selama berjam-jam rupanya belum berakhir... dan kini mimpi ngeri itu bersambung pula di sini... jalan jem teruk kat atas Cameron Highlands !!!! bermula dari Tanah Rata sehingga la ke Kampung Raja... argggghhhhh !!! Dah la jalan two way.. susah nak over take keta depan..  karang silap over take.. hospital jawabnya.. huhuhu.. so, redha je la.. follow je belakang keta depan... dia laju... kita pun laju... dia perlahan kita perlahan.

tak abis lagik drama swasta ni... to be continue..

Bad review about Mayangsari Port Dickson

Salam semua, hari ni merupakan hari ketiga kami bercuti-cuti Malaysia ke PD.. Meaning this is the final episod of my story about PD...

Hmm.. cepatnya masa berlalu.. macam baru je semalam sampai kat PD, hari ni dah nak balik KL.. huhu.. cheewaaahh.. ni arr ayat-ayat manis yang sering keluar dari mulut para pelancong bila mereka pergi bercuti di mana-mana tempat.. betul tak? rasa macam tak nak balik rumah sendiri.. konon la.

Last day kat sini, kite org takde nak pegi mana-mana... aktiviti dipenuhi dengan tugasan mengemas beg, packing barang2, buang sampah.. bila aktiviti menarik ni dah settle semua.. kunci apartment ni kembali bertukar tangan kepada staff resort ni.. And then, tak cakap banyak.. start enjin kete.. terus drive balik KL.. Zooooommm !!

Kat entry ni, aku nak ceciter sikit pasal apartment yang kite orang stay untuk 3D2N.. kire aku nak bagi review pasal tempat ni... errr.. sila amik perhatian.. komen ni adalah komen peribadi yer.. So jangan nak mem-politik-kan my comment about this place.. (Lepas ni tak pasal-pasal aku kene balun.. huhu.)

Jika diberi peluang bercuti di PD in future.. serius beb, aku takkan pilih lagi untuk menetap di apartment ni.. sebab apa? indah khabar dari rupa !! servis teruk.. tilam cantik.. tapi bila baring.. perghhhh.. sakit belakang wooo !! spring tilam tu dah terbonjol.. Bila call person-in-charge, dia bgtau yang dia tak boleh buat apa2 untuk tukar tilam tu.. No extra bed !!  What??? Lepas tu, water heater rosak.. pintu bilik tak boleh tutup rapat + tak boleh nak kunci.. susah nak buat aktiviti berfaedah.. huhu.. aku tengok pintu bilik dah senget pintu je..

NAMPAK SELESA.... namun aku sanggup tido kat lantai daripada tido
kat katil + tilam spring terbonjol ni.. tak pecaye? cuba korang try test..

ROSAK....  hmmm.. nasib baik aku ni dah biase sangat mandi air sejuk
KOTOR.. !!! kat masterbed ada beranda, boleh la lepak pekene rokok sebatang dua sambil tgk
 pemandangan laut.. tetapi anda sanggup ke lepak dengan keadaan lantai kotor dengan daki berlumut
Bila kite org bagitau yang kite berhasrat untuk menukar apartment lain.. Once again staff tu bagitau.. Full house !! Eh'eh... Biar betol minah ni... Takkan resort yang besar camni boleh takde satu pun apartment kosong.. ggrrrrr.. !!! Okay takpe... This is the 1st and the last kami check in kat sini..

Hmm.. Just forget about it.. Bende dah berlalu.. Nak wat camne lagik kan.. hehe.. maybe, nasib kite org je tak baik masa tu.. dapat unit apartment yang teruk !! mungkin unit apartment yang cantik dan elok, orang lain dah check-in awal.. err.. first come first serve? so, sesape yang datang lambat dapat unit apartment yang teruk?? hmmm....

Perjalanan balik ke KL berjalan lancar.. sama seperti masa kami datang ke PD.. Mane tak weiii... Kite orang balik KL on Monday.. Hahahaha.. Semua orang time ni kat ofis.

Sampai kat area Pandan Indah my home sweet home lebih kurang 12pm.. Cun-cun untuk makan tengahari.. Hehe.. Langkah kaki kanan masuk rumah, kena rehat secukupnya... sebab esok kena pegi ofis.. Banyak keje amal menanti kat ofis tu.. arrghh.. kan best kalau aku seorang trillion man... boleh everyday pegi holiday kat seluruh dunia.. Tak payah nak fikir pasal keje.. huhu.. Jenin.. Jenin.. Hahahaha.. ok chowww !

Di masa hadapan nanti... jika dimurahkan rezeki dan Allah panjangkan umur.. aku akan kembali bercuti di PD bersama-sama kelurga bahagia... tapi kena cari hotel lain.. hehe.

** sorry to Mayangsari management for this bad review.. I hope the management will improve the quality of service at this resort.

The End

Port Dickson, Negeri Sembilan - Part 2

Jom kite sambung ceciter pasal cuti-cuti Malaysia my family ke PD.. ni dah masuk hari kedua.

Jam menunjukkan pukul 8.00 pagi... my kids dah bangun.. mak aiii.. awalnye bebudak ni bangun.. kalau nak p sekolah takpe jugak.. come on la kids.. kite kan tengah bercuti.. bagi la peluang daddy bangun lambat.. tak sporting betul ar bebudak ni.. huh.. bangun lambat? kalau betul dibenarkan bangun lambat.. alamat aku tak sempat breakfast la.. direct terus makan tengahari.. hehehe..

okay la.. destinasi pertama untuk lawatan sambil belajar.. kite orang decide pergi ke Muzium Tentera Darat.. perjalanan dari apartment ke muzium tu cuma ambik masa 15 minit.. dekat kan.. seronok tengok kanak-kanak ribena ni excited sangat tengok pelbagai jenis kereta kebal, jet pejuang, helikopter, keretapi.. macam iklan kat astro "macam-macam ada"... aku sendiri excited tengok bende-bende kat muzium ni.. nasib baik aku dapat control feeling jiwa muda remaja aku ni.. muka buat-buat ketat.. padahal dalam hati.. best.. best.. best..

Dah puas round kat muzium.. lawatan sambil belajar diteruskan ke Tanjung Tuan.. nak tengok camne rupa bangunan Rumah Api.. masa nak pegi kat situ.. jalan jem.. tapi takde teruk sangat..  yang teruknya bila kite orang tak tahu kat mane tempat ni.. so, main redah je la.. tengok signboard.. banyak kali jugak arr terlajak ntah mane tempat.. selepas buat u-turn ntah yang ke berape kali.. huhuhuhu.. at last, kami jumpe jugak kawasan ni.. hehe..

Dah parking kete.. ingatkan rumah api tu main masuk je.. rupanya kene bayar.. hmm.. takpe la.. bayar sorang seringgit je untuk dewasa dan percuma untuk kanak-kanak bawah 12 tahun.. bile dah bayar, aku tanye kat kaunter.. mana rumah api? Dia bgtau kene daki bukit baru boleh sampai.. hah !!! biar betul mamat ni.. nak tak nak.. terpaksa arr jugak mendaki bukit ni tanpa senaman atau memanaskan badan terlebih dahulu... tu takpe lagik... part paling best.. air mineral kami tak bawak.. perghhh... ni dah serataf unta padang pasir.. simpan air kat bonggol belakang.. hahahahaha.. daki bukit ni.. punyer la seksa.. serius bro.. kepada sesaper yang plan nak pegi sini.. bawak arr air mineral atau 100 plus.. bawa stok banyak2.

lepas mendaki selama 15 minit.. kami akhirnya sampai jugak ke puncak bukit.. dan mata ku semakin bersinar gembira bile aku terlihat seorang uncle menjual makanan atas motorsikal.. yes yes.. air.. air... i really need water right now.. laju jer aku pegi kat tempat uncle tu.. tanya ada jual air tak... uncle tu jawab takde!! what...??? are you kidding man..?? uncle tu cuma jual ais cream cornetto... mampus camne.. ais cream.. belasah je la.. janji dapat basah tekak yang kering kontang ni.

RUMAH API... ni la bangunan Rumah Api, Tanjung Tuan.

Pemandangan laut Selat Melaka..

uncle ni buat suspen betul la
Pemandangan dari atas bukit ni... perrghhhhhhh... wa cakap lu.. terbaik.. terbaik bro.. lautan Selat Melaka yang terbentang luas.. cantik bro.. Rasa macam nak bina rumah setinggan je kat atas bukit ni.. hari-hari boleh tengok laut.. kalau bosan leh turun memancing ikan jaws kat lautan tu.. hehehe.

sedar tak sedar.. dah pukul 3.00 petang... sekali lagi perut bergendang.. perjalanan turun bukit takde arr seksa sangat berbanding mendaki.. hehehe.. Jika masa pegi ke sini jalan jem sedikit.. berbeza pulak bile nak balik town.. jem giler.. dah la jalan satu line je.. kete banyak.. hmm..
ni dia  Kedai kopi Pak Lang.... jangan risau mengenai status halal kedai ni..
sebab semua makanan yang disediakan adalah halal dan dimasak oleh orang Islam.

Mi sup fish ball..... terbaik di pasaran..
Untuk makan tengahari.. cheewahh.. tengahari la konon.. padahal dah nak masuk waktu minum petang dah ni.. kite orang ke pekan Port Dickson.. cari restoran yang masih ada jual nasi.. tapi pelik.. kebanyakan kedai dah tutup.. tau la ari ni ari Ahad.. tapi takkan la restoran pun half day.. pusing punya pusing.. ternampak la sebuah kedai kopi.. hmm.. menarik jugak ni.. ape lagik parking kete.. terus terjah Kedai Kopi Pak Lang..

Dah settle makan... balik apartment kejap sebab nak tukar pakaian... sebelum meneruskan aktiviti melepak kat tepi pantai.. bagi peluang kat kanak-kanak ribena ni main pasir... and mandi laut.. tetapi cuaca tak mengizinkan... hujan lebat turun daaaa... apa daaa.. so, balik apartment.. rehat... makan... tido.. zzzzzz..

SERONOK tengok kanak-kanak ribena ni bermain dengan pasir sambil mandi laut.

HAPPY FAMILY... bersama isteri dan anak-anak yang tercinta

tak abis lagik ceciter ni... to be continue la pulak..

Port Dickson, Negeri Sembilan - Part 1

Salam semua... dah lama sangat tak update blog ni.. meaning aku takde pegi mane2.. takde nak jejalan.. bukan takde bajet... tapi banyak keje yg tak pandai siap2 kat ofis.. huh tension bro.. tp apa leh buat.. dah keje makan gaji.. terpaksa arr buat jg.. huhu.

kali ni aku nk ceciter kat korang psl cuti-cuti yang tak dirancang.. tetibe je start enjin kete.. blah camtu je.. hahahaha.. actually, my wife arr yg ajak bercuti... dia cakap anak2 bosan kat rumah.. hmmm.. anak2 yg bosan ke atau madam ni yg kebosanan.. hehehe.. sorry honey, wrong timing la... you pun nampak I balik keje jam brp kan.. kuar awal pagi.. balik rumah dah lepas waktu solat Isyak.. bukan disengajakan.. tapi terpaksa.. demi sesuap nasi... cheewahhh..

Fikir punye fikir... arrghhhh... lupakan pasal dateline, report, analisis atau anything else related to my office... aku pun dah tension sangat dengan keje-keje kat ofis... tanpa diduga.. di luar jangkaan.. jejari ni busy menaip sms ke hp my wife.. "honey, I really need a rest and want to release my tension as well.. let's go for holiday".. so, madam kat rumah tu ape agik.. happy giler arr.. nasib baik takde mercun.. kalau tak, confirm dia dah bakar depan rumah.. celebrate la konon.

Destinasi percutian kami kali ni takde la jauh sangat.. dekat je... kat Port Dickson, Negeri Sembilan... atau nama singkatan PD.. sebut pasal PD.. mesti you all dah terbayang dengan pantai kan.. lautan selat Melaka yang terbentang luas.. kenapa pilih tempat ni? nak bagi tunjuk kat anak2 macamana rupa laut.. hahahahaha.. kesian budak2 ni.. tengok laut kat dalam tv je.. hehe.. gurau je.

Hari pertama - Sebelum memulakan perjalanan, terlebih dulu ada urusan seri paduka yg perlu kami settle... makan masa sehari jugak arr.. so, kami hanya dapat memulakan perjalanan pada pukul 5.30pm.. dan perlu sampai ke destinasi sebelum jam 8.00pm... sebab? tukang pegang kunci bilik tu dah nak balik rumah.. ye arr.. budak tu keja start 8.00am sampai 6pm je.. alaaa.. kire overtime arr tu.. dpt jugak duit lebih.. betul tak.

Alhamdulillah... highway pun tak jem.. perjalanan lancar.. takde masalah tayar bocor ke.. habis petrol ke.. atau yang sewaktu dengannya... dan kami berjaya sampai ke destinasi dengan selamat pada pukul 7.45pm...

Mayangsari Service Apartment and Resort.... di sini la kami akan menginap sepanjang bercuti selama 3 hari 2 malam di kawasan peranginan ini... hmm.. memang sesuai untuk percutian keluarga.. sewa apartment yang mempunyai 2 bilik + ruang tamu + dapur untuk memasak, lebih jimat daripada sewa bilik kat hotel... tapi ada yang tak best pasal service apartment ni...serius bro.. hmmm.. nanti I bagi komen pasal tempat at the end of my story.. suspen !

Perjalanan selama hampir 2 jam (dari KL ke PD) membuatkan semua merasa penat.. actually, driver je yang penat... penumpang lain best arr.. dapat tido dalam kete.. jelesnye I tengok.. huhuhu.. masa pun dah  pukul 9.30 malam... perut pun dah bergendang... lapar beb lapar.. jom guys, kita pegi memburu makanan kat luar... masuk dalam kete.. tetibe jadi blur.. nak cari makan kat mane ni? kite orang tak survey lagi tempat ni.. even ni kali kedua aku ke sini.. tapi tu dah lama sangat.. last aku jejak kaki kat PD ni tahun 2005.. tu pun sebab tolong hantar member pegi kursus kat sekolah Jabatan Imigresen.. so, tempat terbaik.. kite terjah pasar malam... hehehe.. kat pasar malam ni best jugak.. besar dan banyak gerai.. madam ape lagik.. beli macam2.. nasi ayam.. mee goreng.. ayam goreng.. kuih apam.. air buah.. pop corn.. mainan... perrghhhh... dah mcm kebulur tahap somalia.. atau macam nak simpan stok makanan untuk sebulan je.. bawa bertenang honey.. banyak2 mengucap.. hahahahaha.. pusing kat pasar malam tu kejap je.. dah dapat apa yang kami cari, terus balik apartment... makan.. makan.. makan.. perut pun dah kenyang.. masa untuk berehat.. anak2 tido awal... more activities waiting for us tomorrow..